Voorstellingsfotos De Warme Winkel

Privacy

De grens tussen publiek en privé is geslecht and there’s no way back. “Privacy is niet langer de sociale norm” meldde facebook oprichter Mark Zuckerberg onlangs. Nog niet zolang geleden ontroerden en provoceerden kunstenaars het publiek met hun vuile lakens en vieze peuken (Tracey Emin), de geboorte van hun kind (Ed van der Elsken en anderen) en intieme sexscènes (Andy Warhol onder andere). Een artistiek tijdperk is ten onder gegaan omdat iedereen zijn vuile was nu buiten hangt. 

Tijd voor nostalgie? Op het toneel een onopgemaakt bed, een open kledingkast, een keukentafel, een laptop en een volle ijskast, een verstild boeket bloemen, een verdwaalde peuk. We zijn in de huiskamer van Ward en Wine beland, twee acteurs, die ook in werkelijkheid een koppel zijn. Schipperend tussen fictie en werkelijkheid, tussen de re-enactments van iconische kunstwerken en hun private leven, evoceren ze de tijd waarin het intieme nog iets mysterieus had/ erotisch kon zijn. Een filosofisch huis tuin en keuken gesprek ontwikkelt zich over de vraag ‘Hoeveel intimiteit kan een mens verdragen?’ 

Een productie van HAU, De Warme Winkel & Wunderbaum in coproductie met het Holland Festival & BIT Teatergarasjen

 

Klik hier voor de speellijst en hier voor de trailer. 

 

Credits
concept, tekst en spel: Wine Dierickx en Ward Weemhoff
geluidsontwerp en uitvoering: S.M. Snider
dramaturgie en teksten: Joachim Robbrecht
vertaling teksten: Rob Klinkenberg
scenografie: Theun Mosk 
eindregie: Marien Jongewaard
productie & techniek: Sabine Oldenburg
1e inspecient & techniek: Saskia de Vries
met dank aan: Florian Hellwig, Thomas van Krugten & Anna Schaap
 
 

De Warme Winkel
zakelijk leider: 
Sylvie Dees
planning & verkoop: Marloes Marinussen
productie coördinator: Carry Hendriks
technisch coördinator: HP Hulscher
marketing & publiciteit: Anne-Fleur Huiskamp
marketing & publiciteit medewerker: Sanne van de Kraats
office manager & fondsenwerving: Thomas Vandewalle


Wunderbaum
zakelijk leider: 
Maartje van Doodewaard
planning, verkoop & publiciteit: Josine Gilissen
publiciteit: Renate van Marrewijk
dramaturgie: Tobias Kokkelmans
office manager: Margreet Bergmeijer
productie: Linda Visser
 

Deze voorstelling is mede mogelijk gemaakt door

Ammodo, Haupstadtkulturfonds
& powered by Toneelgroep Amsterdam.
Privacy is A House on Fire co-production; with the support of the Culture Programme of the European Union 

Op 10,11 en 12 juni was de voorstelling tijdens het Holland Festival te zien. 

 
05/01/2016 |

Uit de pers

  • Het Parool ****

    Plat, gênant en hilarisch is het, soms allemaal tegelijk. Maar of het de werkelijkheid is, dat blijft door de slim gekozen vorm in het midden. Uiteindelijk bepalen we zelf welke facade we optrekken, lijkt Privacy te willen zeggen.

    Naar de hele tekst
  • Etcetera, Tijdschrift voor Podiumkunsten

    De acteurs dagen zichzelf en het publiek uit hun barrières te doorbreken en hun opvatting over wat privé en wat publiek is te herzien

    Naar de hele tekst
  • Trouw ***

    Er ontstaat een soms hilarisch spel waarin oprechtheid en facade, intimiteit en vervreemding om voorrang strijden.

    Naar de hele tekst